Strategia Bentley se schimba radical, isi propune doar modele hibrid, iar din 2030 se va merge doar pe pur electric.
Bentley face parte din grupul VW inca din 1998 iar procesul de rentabilizare al brandului a fost unul destul de complicat. Anul 2020 incepuse bine financiar vorbind, iar 2019 a insemnat pentru constructorul britanic un an pe profit – Bentley a vandut anul trecut aproximativ 11000 de masini global, iar in Europa 3400 unitati.
Pentru viitor, brandul isi propune lansarea a 2 modele plug-in hibrid in 2021 (acestea se pare ca vor fi pe Continental GT si Flying Spur), iar deja in 2023 toate modelele vor avea si versiunea hibrida. In 2025 constructorul britanic isi propune lansarea primului model pur electric, care cel mai probabil va fi dezvoltat pe tehnologie Audi sau Porsche, astfel ca din 2030 in oferta vor exista doar modele 100% electrice.
Bentley a lansat in vara lui 2020 proiectul OCTOPUS – Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions. Octopus este un proiect de cercetare finantat chiar si de guvernul britanic, prin care se vrea dezvoltarea unui motor electric bazat pe materiale reciclabile. In acest mod se incearca scaderea costurilor, prin eliminarea materialelor costisitoare din grupa metalelor rare si nu numai. Proiectul se va desfasura pe durata a trei ani.
Bentley are sediul in Crewe UK dar productia se desfasoara si in alte situri ale VW – Dresda, Zwickau sau Bratislava.
via Bentley