Organizatia Euro NCAP a selectat si testat din punct de vedere siguranta preventiva 19 utilitare disponibile pe piata europeana. Pe langa deja cunoscutele teste la impact, acum au fost analizate doar sistemele de asistenta si siguranta disponibile.
Concluzia la general se concretizeaza intr-o diferenta destul de mare intre PC si CV din punct de vedere siguranta si de asemenea din punct de vedere dotari cu elemente de siguranta – vezi ADAS – ADVANCED DRIVER ASSISTANCE SYSTEMS.
Cei de la Euro NCAP au analizat acest aspect, in primul rand verificand disponibilitatea sistemelor ADAS pe dubele existente acum in piata. Astfel au fost centralizate sisteme ca:
- AEB (Autonomous Emergency Braking) – cu disponibilitate pentru C2C (Car-to-car), Ped (Pedestrian) si Cyc (Cycling);
- LSS (Lateral Support Systems);
- SAS (Speed Assistance Systems);
- OSM (Occupant State Monitoring);
[supsystic-tables id=1]
Toate datele atat din urma testelor cat si a disponibilitatii pe brand si model, au fost centralizate si incadrate intr-un punctaj caracteristic Euro NCAP, defalcat in 5 mari categorii – Platinum, Gold, Silver, Bronze si Not Recommended – vezi mai jos :
[supsystic-tables id=2]
Foarte important de mentionat doua chestiuni….
- In categoria Platinum nu a fost incadrat nici un model de la nici un producator
- Mai important poate (sau grav), existenta unor modele pe care Euro NCAP le categoriseste ca nerecomandate.
Clasamentul:
- Platinum – nici un model;
- Gold – Ford Transit, Mercedes-Benz Vito, VW Transporter
- Silver – Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Sprinter, Opel/Vauxhall Vivaro, Peugeot Expert, VW Crafter
- Bronze – Citroen Jumper, Citroen Jumpy, Fiat Ducato, Iveco Daily, Peugeot Boxer, Toyota Proace
- Not Recommended – Fiat Talento, Opel/Vauxhall Movano, Nissan NV400, Renault Master, Renault Trafic
via euroNCAP.com