Din 01.07.2020 – Luca de Meo este noul CEO al Renault – omul care vrea reset si o redefinire majora a grupului.
Legatura lui De Meo cu producatorul francez Renault a fost una de scurta durata, asta imediat dupa cursurile universitare, chiar daca experienta in domeniul automotive atinge aproape 25 de ani.
Experienta ….
In trecut, Luca de Meo a trecut pe la Toyota Europa, apoi a continuat cu grupul Fiat unde a fost responsabil pentru Lancia, Fiat, Alfa Romeo si Abarth dar o perioada si CMO – Chief Marketing Officer pentru intreg grupul Fiat. Conform Wikipedia se pare ca De Meo a fost unul din apropiatii lui Sergio Marchionne cu responsabilitati importante in lansarea lui Fiat 500, chiar daca Marchionne nu a fost multumit de activitatea lui la Alfa Romeo.
Apoi in anul 2009 a trecut in cadrul grupului VW ca director de marketing pe intreg grupul, membrul in boardul Audi AG, iar din 2015 presedintele SEAT.
Renault …
Revenind la Renault, noul CEO asigura o tranzitie intre doua perioade importante in cadrul grupului, anume, o data, perioada lui Carlos Ghosn plus efectele plecarii acestuia si apoi perioada actuala cu toate provocarile ei. Din declaratiile oferite presei, De Meo isi doreste si cu siguranta i se cere, cresterea profitabilitatii, acest lucru fiind posibil printr-o restructurare masiva a grupului, redefinirea brandurilor componente si foarte important impunerea unei normalitati in relatia cu Nissan. Recent a declarat chiar ca va lucra la o departajare a brandului Dacia de Renault pentru un grad de autonomie mult mai mare, iar brandul Renault in sine sa treaca de zona de volum si sa fie perceput de o calitate superioara. De asemenea brandul Alpine se vrea dezvoltat, mai cu seama ca din 2021 prezenta Renault in Formula 1 se va face sub brand Alpine.
”New Mobility” este noua divizie pentru masini electrice si proiecte de condus autonom din cadrul grupului. Piata de electrice este in continua crestere, Renault este unul din pionierii segmentului, dar ponderea acestora este in continuare foarte mica per total. Aceasta noua divizie a fost creata pentru a compensa lipsurile in aceasta directie si a dezvolta noi sisteme de mobilitate si totodata de a crea piata pentru acest segment.
Luca de Meo s-a nascut in Milano la 13 iunie 1967 si a urmat cursurile Universitatii Comerciale Bocconi in Business Administration. Vorbeste 5 limbi de circulatie internationala – Italiana, Engleza, Franceza, Germana, Spaniola si este autorul cartii – „From 0 to 500. Lived stories, ideas and advices from one the most dynamic managers of the last generation”.
Prin oferta negociata si acceptata de el la Renault, incaseaza cu 50% mai mult decat predecesorul lui Thierry Bollore, 1.3 mil euro anual, 75000 actiuni in cadrul grupului, plus bonusul aferent de performanta.
via Renault, wikipedia