30 de ani de la lansarea primului Opel Astra

F, G, H, J, K si ce mai urmeaza, Astra de la Opel ramane un brand in sine. Compacta din Russelsheim, implineste anul acesta 30 de ani de existenta.

A trecut prin vremuri bune si mai putin bune, crize economice si momente financiare excelente. A infruntat cea mai puternica concurenta in cel mai important segment, Opel Astra a fost si va ramane in continuare un brand intre branduri.

Celebritatea modelului nu s-a rezumat doar pe continentul European. Opel Astra a fost prezenta peste tot in lume, evident sub alte sigle si denumiri. Buick Verano, Buick Excelle XT (China), Holden Astra (Australia si Noua Zeelanda), Vauxhall Astra (UK). Saturn Astra (US si Canada), Chevrolet Astra (America Latina), Opel Optima (Indonesia).

Opel Kadett

Istoria incepe totusi odata cu celebrul Kadett, care a prins viata inca din anii 30. Numerotarea in sistem de litere a inceput o data cu generatia din 1962 – A si a continuat pana la generatia – E. Aceasta a fost fabricata pana in anul 1995 (in paralel cu Astra).

opel kadett e ls

Opel Astra F

Astfel Astra preia stafeta. Din 1991, Opel lanseaza schimbarea de model si prima generatie – Astra F – ca o continuare a ceea ce fusese Kadett. Pe piata din Africa de Sud de exemplu s-a mers in continuare pe denumirea de Kadett F – pana in 1999.

Astra F sau Kadet D / E

Primul model – Astra F sau T92, a debutat in septembrie 1991, asa cum spuneam ca un succesor pentru Kadett E. A fost utilizata aceeasi platforma T-body de la GM, utilizata si pentru ultimile 2 generatii de Kadett. Denumirea a fost preluata de la divizia din UK, unde Kadett D si E erau deja denumite Vauxhall Astra. A fost disponibila in 3 – 5 usi, sedan, wagon si mai tarziu o varianta cabrio desenata de Bertone. Chiar daca in 1998 productia acestui model a fost finalizata, fabrica din Polonia a continuat sa produca sub denumirea de Astra Classic pana in 2002.

Intre 1991 si 1997, Opel a reusit sa produca aproximativ 4.13 milioane de unitati, aceasta varianta fiind cel mai bine vandut model al marcii pana in acest moment.

1991 Opel Astra f

Opel Astra G

Astra G – T98 intra in productie in anul 1998. G-ul a fost dezvoltat tot pe platforma T-body a lui GM cu disponibilitate in 3, 5 – usi, sedan, caravan. Coupe-ul si Cabrio au fost desenate tot de Bertone. Ca si la versiunea precedenta, Opel a continuat productia de G chiar si dupa lansarea lui Astra H (2004), sub denumirea de Astra Classic II pana in 2009.

Zafira si Chevrolet Viva

Lotus a reusit sa modifice trenul de rulare, astfel incat pe aceeasi platforma sa poata fi dezvoltat si un MPV. Astfel a fost posibila aparatia lui Zafira. In 2004 a existat si un joint-venture GM-Avtovaz rezultatul fiind rebranduirea variantei sedan/saloon in Chevrolet Viva. Modelul Viva a fost vandut prin reteaua de dealeri Chevrolet din Rusia in timp ce in showroom-urile Opel era deja prezenta Astra H. Modelul a fost un total esec, dotarile disponibile raportate la pretul ridicat s-a concretizat in mai putin de 1000 unitati vandute pe an.

Opel Astra G 1998
Opel Astra G, 1998

Opel Astra H

Astra H – A04, debuteaza pe piata in anul 2004. Este prima varianta de Astra care foloseste platforma Delta de la GM. A fost disponibila in 3, 5 usi, caravan, sedan 4 usi. Coupe a fost disponibil in denumirea de GTC, iar Cabrio in TwinTop.
Pe piata din Brazilia, Vectra B este inlocuit cu sedanul Astra H, pastrandu-si in continuare denumirea de Vectra pana cand si el a fost inlocuit de Chevrolet Cruze in 2009.

Primul OPC

O versiune de performanta OPC este dezvoltata si lansata in 2005 pe varianta GTC (Gran Tourismo Compact). Modelul a fost echipat cu un motor pe benzina de 2.0L supraalimentat din familia Z20LEH, ce producea 240 CP si 320 Nm cuplu.

opel astra h

Opel Astra J

Astra J. In anul 2009 Opel lanseaza Astra J – P10. Initial cu denumirea de Astra I cum era si firesc, producatorul schimba I-ul in J, tocmai pentru a nu se confunda cu cifra 1. Acest model beneficiaza de platforma Delta II de la Gm si este dezvoltat de noua divizie Opel – ITDC – International Technical Development Center in Russelsheim. A fost disponibil in 5 usi hatchbach, caravan acum denumit Sports Tourer si 4 usi saloon. De asemenea a fost disponibila si o varianta GTC cu varianta de performanta OPC. OPC – ul pe J era propulsat de un 2.0L benzina supraalimentat cu 280 CP si 400 Nm cuplu.

Opel Astra J

Opel Astra K

B16 sau Astra K, a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in 2015 si utilizeaza noua platforma tehnica dezvoltata de Opel in cadrul grupului GM D2xx. K-ul este mai scurt cu 5 cm si mai usor cu aproximativ 200 kg comparativ cu varianta precedenta. Noua arhitectura si atentia acordata pentru fiecare componenta au condus catre astfel de cifre. Pentru exemplificare doar caroseria contribuie cu 20% din reducerea totala a masei. Pentru moment, ultima Astra dezvoltata sub umbrela GM/Opel a suferit un facelift in 2019 cu modificari minore atat la exterior cat si la interior.

Opel Astra L

Urmeaza Astra L. Prezentarea a fost facuta pe 13 iulie anul acesta, iar comenzile se pare ca urmeaza sa fie disponibile incepand cu toamna lui 2021. Livrarile vor fi la inceput de 2022. Evident dezvoltata pe platforma EMP2 de la PSA, versiunea L va fi prima Astra disponibila si in variantele hybrid si electric.

Vezi si -> Opel lucreaza la varianta de performanta pentru Corsa

L vs. K

Daca ar fi sa comparam cu generatia K, noul L este mai lung cu 4 mm, mai lat cu 51 de mm si mai scund cu 15 mm. Platforme diferite, ampatamente diferite +13 mm. Noul model Astra L primeste un design introdus pe noul Mokka si promovat de noul exercitiu Opel Vizor. Vizor reprezinta noua tendinta in materie de forme pentru constructorul german. Interiorul este si el la fel de impresionant. Butoanele fizice sunt reduse la minimul absolut, tehnologia Pure Panel facand disponibile multe din comenzi direct pe ecranele LCD.

Designed, developed and manufactured at Opel’s headquarters in Germany

Nu stiu daca exista vreun motiv de ingrijorare in promovarea acestui nou produs, ce stiu, e ca in prezentarea media de pe situl producatorului se specifica in mod express – „Designed, developed and manufactured at Opel’s headquarters in Germany”.

Ce urmeaza?

In concluzie, Opel marcheaza clar o evolutie in orice context s-ar afla. Produsele sunt in pas cu timpurile, tehnologiile se mentin la nivelul existent in piata, in pas cu concurenta, electrificarea e pe drumul cel bun – se pare. Din punct de vedere marja pe produs clar si aici va exista crestere, avand in vedere ca multe din referintele de baza (sisteme, subsisteme, ansambluri si subansambluri) sunt comune cu multe alte modele ale unui grup puternic – Stellantis.

via media.opel , wikipedia

Adaugă la favorite legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *