Noul Ford Focus ST lansat la Koln pe 18.02.2019

Noua generatie a Ford Focus St a fost astazi prezentata la Koln. Dezvoltat pe noua platforma C2, de divizia Ford Performance, noul hot hatch, promite senzatii unice si performante dinamice greu de egalat de concurenta.

Ca si generatia anterioara, noul ST dispune de moduri diferite de rulare, de data asta – Slippery/Wet, Normal, Sport si pentru modelele echipate cu Performance Pack – Track Drive Mode. Acesta din urma ajusteaza eLSD, CCD, Epas, hartile, ESC, ESE, climatizarea si nu in ultimul rand transmisia. Cum se traduc toate astea in feelingul perceput – franele reactioneaza mult mai direct poate chiar brutal, efort la volan direct proportional cu conditiile de rulare, acceleratia agresiva, setarea diferentialului pentru tractiune maxima iar ESC-ul cat mai permisiv posibil, in sensul in care corectia intervine la limita fizicii.

  • eLSD – electronic limited-slip differential
  • CCD – continuously controlled damping
  • ESC – electronic stability control
  • ESE – electronic sound enhancement
  • Epas – electronic power assist steering

“Tehnologiile inteligente eLSD si CCD, permit ca noul Focus sa transforme o rulare lina si confortabila intr-una sportiva cu tendinte de performanta. Am folosit know-how-ul de la supercarurile noastre Ford GT si Focus RS, pentru a dezvolta acest nou produs cu un grad de flexibilitate unic in acest segment” – Leo Roeks – Ford Performance Director, Europe.

Motorizari…

Motorizarea este 2.3 Ecoboost de 280 CP si 420 Nm cuplu de la 3000 la 4000 rpm. Acceleratia pana la 100 km/h este sub 6 secunde. Supraalimentarea controlata de “Advanced Turbocharging Technology” ofera raspuns aproape instantaneu. Turbina este de tipul “low inertia” cu colector de evacuare cu canalizatii pana in ajutajul turbinei tocmai pentru a evita pompajul intre cilindrii. Waste-gate-ul este controlat electronic permitand in felul acest controlul presiunii create de turbina conform modului si/sau rularii. Tehnologia “Anti-lag” preluata de la GT sau F-150 Raptor, ofera raspuns imediat in modurile Sport si Track. Sistemul mentine clapeta de acceleratie deschisa chiar si in momentele in care nu esti cu piciorul in gas, eliminand astfel revenirea debitului de aer in turbina si mentinand in felul acest partea de compresor din turbina in conditii de boost.

Optional se poate opta pentru un Ecoblue de 2.0 litri si 190 CP si cuplu de 400 Nm disponibil intre 2000 si 3000 rpm. Acesta este cel mai puternic diesel montat vreodata pe un Ford Focus.

Transmisii…

Arhitectura de rulare este doar FWD (cel putin din informatiile disponibile acum). Transmisia este manuala cu 6 trepte, ofera curse ale levierului mai scurte cu 7 % fata de varianta de serie. Optional exista cutia de viteze automata cu 7 rapoarte cu actionare inclusiv prin padele din spatele volanului.

Alte tehnologii inglobate:

  • Adaptive Xruise Control, Speed Sign Recognition, Lane-Centring
  • Ford’s Adaptive Front Lighting System
  • Active Park Assist 2
  • Head up display
  • Evasive Steering Assist
  • Ford Sync 3 – cu suport pentru Android Auto si Apple Carplay
  • Ford Pass Connect

Noul focus st va fi construit la uzina din Saarlouis si va fi disponibil din vara acestui an.

via ford

2161total visits,6visits today

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *